اجتماعی.تصاویر.اخرین اتفاقات رخ داده در جهان.فیلم.کلیپ

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷ ق.ظ

بهترین تبلت‌های بازار با قیمت زیر ۱ میلیون تومان - بهمن ماه

راهنمای خرید تبلتراهنمای خرید تبلت

تبلت‌های زیادی با مشخصات مختلف در بازار حضور دارند و همانطور که می‌دانید در محدوه قیمت زیر یک میلیون تومان با توجه به تبلیغات وسیع شرکت‌ها و امکانات بی‌شماری که ممکن است هر برند، منحصرا ارائه کند، ممکن است سردرگم شوید و یا نتوانید به خواسته‌های مورد نیاز خود دست یابید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم مقایسه کلی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار داشته و بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. 

تبلت‌ها با آن ابعاد بزرگ صفحه نمایش خود قصد دارند برخی نیاز‌های مشخص و مبتنی بر اپلیکیشن و برنامه‌ها را برطرف کنند. بسیاری از ما دلیل انتخاب و خرید یک تبلت را خواندن کتاب، تماشای فیلم، وب‌گردی و امثال این موارد می‌دانیم. اما انتخاب اینکه کدام تبلت می‌تواند نیاز مشخص ما از اینگونه وسایل را به شکل کامل برطرف کند، این روز‌ها بسیار سخت شده است.

در محدوده زیر یک میلیون، تبلت‌هایی با برند‌های بسیار متفاوت حضور دارند که هر کدام با نصب نسخه‌ای از اندروید فروش بیشتر محصول خود را هدف گرفته‌اند. از سامسونگ تا D-Link به حوزه تبلت‌های ارزان قیمت وارد شده‌اند و هر کدام با رابط کاربری مخصوصی که طراحی کرده‌اند تبلت‌هایی با مشخصات فنی متفاوت به بازار رسانده‌اند. اما چگونه باید بهترین را برای نیاز‌های خودمان پیدا کنیم. به نکات زیر توجه کنید:

نکاتی که پیش از خرید تبلت باید به آن‌ها توجه کنید:

۱. پیش از انتخاب و خرید یک تبلت حتما باید نیاز‌های خود را از این نوع محصولات مشخص کنید. برای شناسایی بهتر نیاز‌های خود توصیه می‌کنم به این مطلب راهنمای خرید تبلت مراجعه کنید.

۲. یکی از عمده‌ترین دلایل خرید تبلت‌ها اندازه بزرگ صفحه نمایش این محصولات است. بنابراین در این زمینه باید توجه بسیار شود. در رنج محصولات کمتر از یک میلیون تومان بیشتر تبلت‌ها اندازه‌ای کمتر از ۸ اینچ دارند. مهمترین دلایل خریدی که شما ممکن است در بین این چند نمونه تبلت انتخاب خود را انجام دهید عبارتند از: سهولت حمل و نقل و قیمت ارزان‌تر. اگر تبلت را برای تماشای فیلم و وب‌گردی با رزولوشن بالای تصاویر در نظر دارید، قطعا تبلت‌های ۱۰ اینچی و بزرگتر تجربه بسیار لذت‌بخش‌تری در اختیار شما قرار می‌دهند.

۳. وضوح تصاویر یا همان رزولوشن نمایشگر از دیگر بخش‌های مهم در انتخاب یک تبلت است. رزولوشن و تراکم پیکسل بالاتر در تبلت برابر است با لذت بیشتر از کار با این وسیله. بنابراین در بین تبلت‌های لیست سعی کنید بالا بودن رزولوشن و تراکم پیکسلی نمایشگر را مد نظر داشته باشید. برای تبلت‌های ۷ و ۸ اینچ رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ می‌تواند انتخاب بهتری به حساب آید.

۴. بسیاری از افراد به دنبال تبلت‌هایی هستند که از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. تبلت‌ها در این موضوع به سه دسته تقسیم می‌شوند: گروهی از آن‌ها کامل از سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و قابلیت مکالمه نیز به شما ارائه می‌دهند. گروم دوم از سیم کارت پشتیبانی می‌کنند اما قابلیت مکالمه را در اختیار شما نمی‌گذارند و بالاخره گروه آخر که به کلی نمی‌توانند از سیم کارت و مکالمه پشتیبانی کنند. در بخش مشخصات فنی حتما به این موضوع درباره تبلت منتخب خود توجه داشته باشید.

۵. از دیگر مسائل مطرح در حوزه انتخاب بهتر تبلت‌ها، شرکت سازنده آن‌ها یا همان برند محصول است. در این قسمت توصیه می‌شود انتخاب خود را از بین تبلت‌های کمتر شناخته شده یا اصلا شناخته نشده انجام ندهید چرا که بعدا پشیمان خواهید شد. در ادامه لیستی خواهید دید که اکثرا توسط شرکت‌های سازنده چینی و غیر چینی معروف و شناخته شده تولید شده‌اند که البته همگی توانسته‌اند اعتماد بسیاری از کاربران را تاکنون به خود جلب کنند. بنابراین لازم نیست در این مورد زیاد هم سخت گیر باشید و یا تعصبی باشید.

۶. طراحی دستگاه از دیگر چالش‌های زمان انتخاب یک تبلت مناسب است. به دلایل مختلف ممکن است بخواهید برای کار کردن با تبلت خود این وسیله را برای مدتی در دست‌‌های خود نگه دارید. در اینجا سبکی و نازکی یک تبلت بسیار اهمیت پیدا می‌کند. اگر تبلت شما سنگین باشد و پس از مدتی دست شما را خسته کند، از انتخاب خود بعدا ناراضی خواهید شد. در این زمینه تبلت Yoga 2 از شرکت لنوو ایده‌ای بسیار جالب دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۷. توجه به نوع پردازنده و مقدار رم تبلت برای اجرای صحیح، سریع و قدرتمند فرامین سیستم عامل بسیار ضروری است. در بین تبلت‌های این لیست بیشتر پردازنه‌ها ساخت کوالکام و اینتل هستند. این دو شرکت در زمینه ساخت پردازنده سابقه طولانی دارند اما باید به نوع این پردازنده در تبلت‌های متفاوت نیز توجه داشته باشید. مسلما مقدار رم ۲ گیگابایت نیز فضای بیشتری برای اجرای بدون تاخیر و لگ تبلت‌ها نسبت به حافظه رم یک یا یک و نیم گیگابایت فراهم می‌کند.

۸.سعی کنید پیش از انتخاب هر کدام از این تبلت‌ها یک‌بار آن‌ها را از نزدیک دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که به سلیقه‌ی شما بیشتر نزدیک است.

در مطلب پیش‌رو قصد داریم ۹ تبلت مهم و ارزشمند که در بازار ایران کمتر از یک میلیون تومان قیمت خورده‌اند را به شما معرفی کنیم. تقریبا تمام تبلت‌هایی که معرفی خواهند شد از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و این موضوع نشانه تسلط بی چون چرای پلتفرم گوگل بر بازار تبلت‌های ارزان است. این راهنما برای کسانی توصیه می‌شود که دوست دارند در بهمن ماه در این رنج قیمت تبلتی را تهیه کنند. در نظر داریم تا چند روز دیگر راهنمای خرید تبلت‌های با قیمت بیشتر از ۱ میلیون تومان را خدمت شما ارائه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

جی پد ۸.۳ ال‌جی

lg-g-pad

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 600 Chipset-Quad-Core Krait 300 CPU
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 8.3 اینچ - 1920 × 1200 - تراکم پیکسلی: 273 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 5.0 مگاپیکسل - وب کم 1.3 مگاپیکسل
  • ابعاد: 216.8 × 126.5 × 8.3 میلی متر
  • وزن: 338 گرم
  • باتری: ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - عدم پشتیبانی از نصب سیم کارت

مقاله مرتبط:

  • بررسی تبلت LG G Pad 8.3

اگر قصد خرید تبلت با قیمتی مناسب و کمتر از یک میلیون تومان را دارید، ال‌جی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن را پیش رویتان قرار داده است. تبلتی خوش دست با طراحی جذاب و بدنه‌‌ای فلزی-پلاستیکی که با جدا کردن دوربین، باقی بخش‌های آن عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. پردازشگر قدرتمند، پردازشگر گرافیکی قابل قبول و حافظه RAM  با ظرفیت 2 گیگابایت که در کنار یکدیگر و در سیستم-روی-یک-چیپ کوالکوم جای گرفته‌اند، خیال شما را از اجرای سریع و روان نرم افزارهای مختلف راحت می‌کنند. در کنار این‌ها باتری 4600mAh قرار گرفته در جی‌پد، در مقایسه با رقبا شاید بهترین طول عمر باطری را ارائه نکند؛ اما می‌تواند پاسخ گوی نیاز اغلب کاربران بوده و شما را دلسرد ننماید. شاید آنچه تبلت 8.3 اینچی ال‌جی را از رقبا مجزا می‌کند، امکانات متنوع و کاربردی نرم‌افزاری است. احتمالا نکته مأیوس کننده G Pad برای بسیاری از کاربران، عدم پشتیبانی از درگاه سیم‌کارت برای اتصال به شبکه 3G یا 4G است.

قیمت ۷۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

یوگا تبلت ۲ لنوو

Lenovo-Yoga-8-Tablet

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Atom Z3745 Quad Core
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 8 اینچ - 1200 × 1920 - تراکم پیکسلی: 283 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 8 مگاپیکسل - وب کم 1.6 مگاپیکسل
  • ابعاد: 7 × 149 × 210 میلی متر
  • وزن: 419 گرم
  • باتری: ۶۴۰۰ میلی آمپر ساعت - حداکثر ۳۲۴ ساعت کارکرد در حالت استند بای
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - قابلیت نصب سیم کارت - عدم وجود قابلیت مکالمه


 تبلت‌های یوگا ۲ لنوو، در سایزهای مختلف و در نسخه‌های متفاوت با سیستم‌عامل اندروید یا ویندوز عرضه می‌شوند. اما نسخه‌ی ۸ اینچی تحت اندروید را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد. همه‌ی این تبلت‌ها به پردازنده‌ی اتم اینتل مجهز شده‌اند. همانطور که در ویدیو بررسی زومیت از این تبلت نیز مشاهده کردید، این پردازنده به شکل غافل‌گیر کننده‌ای عالی عمل می‌کند. تبلت یوگا ۲ لنوو شاید به اندازه‌ی دیگر تبلت‌های اندرویدی بازار محبوب و مشهور نباشد اما از هر نظر توان رقابت با بهترین‌های بازار را دارد. پردازنده بسیار خوب و حافظه رم مناسب ۲ گیگابایت خیال شما را از بابت اجرای روان برنامه‌ها راحت می‌کند و طراحی زیبا، خاص و کاربردی به علاوه نمایشگر شفاف و با وضوح بالای این تبلت نیز کار را برای وب‌گردی و مطالعه بسیار دلپذیر می‌کند. این تبلت همچنین از سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

قیمت ۹۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

ممو پد ۸ ایسوس

asus-memo-pad

 مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Atom Z3745 Quad-core
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۱ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 8 اینچ - 800 × 1280 - تراکم پیکسلی: 189 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 5 مگاپیکسل - وب کم 2 مگاپیکسل
  • ابعاد: 8.3 × 124.9 × 211.7 میلی متر
  • وزن: 320 گرم
  • باتری: تا ۹ ساعت استفاده مداوم
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - عدم پشتیبانی از سیم کارت

ممو پد و فون پد‌های ایسوس بسیار در بازار ایران معروف شده‌اند. ایسوس تبلت‌های ارزان قیمت و مناسبی را تولید کرده و البته آن‌ها را به مشخصات فنی قابل توجه و مناسب نیز مجهز نموده است. تبلت ممو پد ۸ ایسوس با اینکه از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند اما از پردازنده‌ای قوی و مقدار حافظه مناسب رم بهره برده است. کیفیت نمایشگر این محصول را می‌توانیم متوسط و ابعاد و وزن آن را برای قرارگیری در دست راحت و مناسب ارزیابی کنیم. باتری مموپد ایسوس می‌تواند تا ۹ ساعت به صورت استفاده مداوم با شما همراه بماند.

قیمت ۵۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

گلکسی تب ۴ سامسونگ

Samsung-Galaxy-Tab-4-8

مشخصات فنی:

  • پردازنده: چهار هسته‌ای با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۱.۵ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع TFT LCD - اندازه 8 اینچ - 800 × 1280 - تراکم پیکسلی: 189 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 3.15 مگاپیکسل - وب کم 1.3 مگاپیکسل
  • ابعاد: 8 × 124 × 210 میلی متر
  • وزن: 320 گرم
  • باتری: ۴۴۵۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - پشتیبانی از سیم کارت - قابلیت مکالمه

سری گلکسی تب سامسونگ را به خوبی می‌شناسیم. سامسونگ مدت‌هاست مشغول به تولید و عرضه دسته‌های مختلف از گوشی‌های هوشمند و تبلت است. چهارمین نسل از تبلت‌های سری تب سامسونگ با مشخصات به روز ظاهر شده‌اند و قصد دارند با بردن دل مشتریان زیاد به فروش بیشتر سامسونگ کمک کنند. این تبلت ۸ اینچی وضوح نمایشگر نسبتا مناسبی دارد و به خوبی از سیم کارت برای اتصال به اینترنت و مکالمه پشتیبانی به عمل می‌آورد.در مقایسه با رقبای هم قیمت، این تبلت از ۱.۵ گیگابایت رم و تعداد مگاپیکسل دوربین کمتر دوربین برخوردار است. از عیب‌های این تبلت نیز می‌توان به دوربین ضعیف بدون فلش و بدون فوکوس خودکار و عدم وجود سنسور سنجش نور محیط اشاره کرد.

قیمت ۸۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

مدیا پد X1 هواوی

Huawai-Mediapad

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Hisilicon Kirin 910 Quad-core, Cortex-A9
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 7 اینچ - 1200 × 1920 - تراکم پیکسلی: 323 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 13 مگاپیکسل - وب کم 5 مگاپیکسل
  • ابعاد: 7.18 × 103.9 × 183.5
  • وزن: 239 گرم
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ -پشتیبانی از سیم کارت - قابلیت مکالمه

از خوبی‌های تبلت ۷ اینچی X1 هواوی زیاد می‌توانیم برای شما تعریف کنیم. پردازنده این محصول قدرتمند است و در کنار یک حافظه رم به ظرفیت ۲ گیگابایت، تمام وظایف اندروید به صورت روان قابل اجرا می‌شود. نمایشگر این تبلت از وضوح بالایی برخوردار است و هواوی ۷ اینچ تبلت را مزین به رزولوشن Full HD کرده است. دوربین این تبلت در کمال ناباوری ۱۳ مگاپیکسلی است و عکس‌های بسیار خوبی شکار می‌کند. ظرفیت باتری بسیار مناسب انتخاب شده و پشتیبانی از سیم کارت و مکالمه نیز از دیگر مزایای X1 هواوی است. تنها می‌توانیم لگ‌های گاه و بیگاه در رابط کاربری را به عنوان عیب جدیدترین تبلت هواوی در نظر بگیریم.

قیمت ۹۶۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

فون‌ پد ۷ ایسوس

fone-pad-asus

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Atom Z3560 Quad Core
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۱ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 7 اینچ - 800 × 1280 - تراکم پیکسلی: 215 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 5 مگاپیکسل - وب کم 2 مگاپیکسل
  • ابعاد: 9.8 × 108.9 × 194.3 میلی متر
  • وزن: 299 گرم
  • باتری: کارکرد تا ۱۰ ساعت کار مداوم
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - پشتیبانی از سیم کارت - قابلیت مکالمه

از دیگر محصولات بسیار مشهور ایسوس در بازار ایران می‌توان به فون پد ایسوس اشاره کرد. سری فون پد ایسوس از سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه برقراری تماس و مکالمه با این نمایشگر ۷ اینچی را می‌دهد. وضوح تصویر متناسب با اندازه نمایشگر انتخاب شده و دوربین نیز از کیفیت مناسبی بهره برده است. وزن ۲۹۹ گرمی قرارگیری فون پد را در دست راحت و بدون خستگی می‌کند و باتری ۱۰ ساعته نیز پا به پای شما یک روز کاری کامل را دوام می‌آورد. دو تبلت ایسوس که در این لیست حضور دارند از قیمت‌هایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه برخوردار شده‌اند

قیمت ۶۷۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران


مدیا پد ۱۰ لینک پلاس هواوی

Huawai-Mediapad-10-Link 

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Cortex-A9, Quad Core
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۱ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 10.1 اینچ - 800 × 1200 - تراکم پیکسلی: 149ppi پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 3.2 مگاپیکسل - وب کم 0.3 مگاپیکسل
  • ابعاد: 9.9 × 176 × 257.4 میلی متر
  • وزن: 640 گرم
  • باتری: ۶۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - پشتیبانی از سیم کارت - قابلیت مکالمه

پیش از این، یک تبلت بسیار خوب ۷ اینچی از هواوی را به شما معرفی کردیم که با مشخصاتی بسیار عالی هزینه‌ای کم را بر روی دوش مشتری می‌گذارد. اما در بازار حتی می‌توان یک تبلت ۱۰ اینچی هواوی نیز با قیمت زیر یک میلیون تومان پیدا کرد.مدیا پد لینک پلاس هواوی از مشخصاتی بهره برده که با این قیمت و اندازه نمایشگر اصلا نمی‌توان به آن خرده گرفت. هواوی حتی امکان نصب سیم کارت و مکالمه را به این تبلت ۱۰.۱ اینچی اضافه کرده و در این مورد توجه زیادی به نیاز کاربران خود داشته است. اما دوربین اصلی تبلت لینک پلاس از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و نباید به دوربین این تبلت غول اندام دل خوش کنید. همچنین رزولوشن و تراکم پیکسلی نیز زیاد جالب نمی‌رسند که البته با توجه به این قیمت به راحتی می‌توان از کنار آن‌ها عبور کرد

قیمت ۸۰۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران


جی پد ۱۰ ال‌جی

TS-LG-G-Pad-10.1

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Quad Core, Cortex-A7
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - رم ۱ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 10.1 اینچ - 800 × 1280 - تراکم پیکسلی: 149 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 5 مگاپیکسل - وب کم 1.3 مگاپیکسل
  • ابعاد: 8.9 × 165.9 × 260.9 میلی متر
  • وزن: 523 گرم
  • باتری: ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - عدم پشتیبانی از سیم کارت

جی پد ال‌جی یکی از گزینه‌های بسیار وسوسه کننده در بین تبلت‌های کمتر از یک میلیون است. صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی HD با ۵ مگاپیکسل دوربین در عقب و ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت باتری، قطعا ارزش این هزینه را دارد. جی پد ال‌جی‌ نسبت به لینک پلاس هواوی از وزنی سبک‌تر بهره برده که همین موضوع برای این تبلت غول اندام در بازی رقابت، بسیار حساس و حیاتی است. اما این تبلت از سنسور سنجش نور محیط بهره نبرده و تراکم پیکسلی نمایشگر پایین به حساب می‌آید. با این‌حال جی پد ال‌جی برای کاربران مشتاق خرید تبلت‌های بزرگ ۱۰ اینچی با قیمت زیر یک میلیون تومان گزینه‌ای بسیار مناسب است.

قیمت ۷۲۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران



نوشته شده توسط داوود امیری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
راهنمای خرید تبلتراهنمای خرید تبلت

تبلت‌های زیادی با مشخصات مختلف در بازار حضور دارند و همانطور که می‌دانید در محدوه قیمت زیر یک میلیون تومان با توجه به تبلیغات وسیع شرکت‌ها و امکانات بی‌شماری که ممکن است هر برند، منحصرا ارائه کند، ممکن است سردرگم شوید و یا نتوانید به خواسته‌های مورد نیاز خود دست یابید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم مقایسه کلی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار داشته و بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. 

تبلت‌ها با آن ابعاد بزرگ صفحه نمایش خود قصد دارند برخی نیاز‌های مشخص و مبتنی بر اپلیکیشن و برنامه‌ها را برطرف کنند. بسیاری از ما دلیل انتخاب و خرید یک تبلت را خواندن کتاب، تماشای فیلم، وب‌گردی و امثال این موارد می‌دانیم. اما انتخاب اینکه کدام تبلت می‌تواند نیاز مشخص ما از اینگونه وسایل را به شکل کامل برطرف کند، این روز‌ها بسیار سخت شده است.

در محدوده زیر یک میلیون، تبلت‌هایی با برند‌های بسیار متفاوت حضور دارند که هر کدام با نصب نسخه‌ای از اندروید فروش بیشتر محصول خود را هدف گرفته‌اند. از سامسونگ تا D-Link به حوزه تبلت‌های ارزان قیمت وارد شده‌اند و هر کدام با رابط کاربری مخصوصی که طراحی کرده‌اند تبلت‌هایی با مشخصات فنی متفاوت به بازار رسانده‌اند. اما چگونه باید بهترین را برای نیاز‌های خودمان پیدا کنیم. به نکات زیر توجه کنید:

نکاتی که پیش از خرید تبلت باید به آن‌ها توجه کنید:

۱. پیش از انتخاب و خرید یک تبلت حتما باید نیاز‌های خود را از این نوع محصولات مشخص کنید. برای شناسایی بهتر نیاز‌های خود توصیه می‌کنم به این مطلب راهنمای خرید تبلت مراجعه کنید.

۲. یکی از عمده‌ترین دلایل خرید تبلت‌ها اندازه بزرگ صفحه نمایش این محصولات است. بنابراین در این زمینه باید توجه بسیار شود. در رنج محصولات کمتر از یک میلیون تومان بیشتر تبلت‌ها اندازه‌ای کمتر از ۸ اینچ دارند. مهمترین دلایل خریدی که شما ممکن است در بین این چند نمونه تبلت انتخاب خود را انجام دهید عبارتند از: سهولت حمل و نقل و قیمت ارزان‌تر. اگر تبلت را برای تماشای فیلم و وب‌گردی با رزولوشن بالای تصاویر در نظر دارید، قطعا تبلت‌های ۱۰ اینچی و بزرگتر تجربه بسیار لذت‌بخش‌تری در اختیار شما قرار می‌دهند.

۳. وضوح تصاویر یا همان رزولوشن نمایشگر از دیگر بخش‌های مهم در انتخاب یک تبلت است. رزولوشن و تراکم پیکسل بالاتر در تبلت برابر است با لذت بیشتر از کار با این وسیله. بنابراین در بین تبلت‌های لیست سعی کنید بالا بودن رزولوشن و تراکم پیکسلی نمایشگر را مد نظر داشته باشید. برای تبلت‌های ۷ و ۸ اینچ رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ می‌تواند انتخاب بهتری به حساب آید.

۴. بسیاری از افراد به دنبال تبلت‌هایی هستند که از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. تبلت‌ها در این موضوع به سه دسته تقسیم می‌شوند: گروهی از آن‌ها کامل از سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و قابلیت مکالمه نیز به شما ارائه می‌دهند. گروم دوم از سیم کارت پشتیبانی می‌کنند اما قابلیت مکالمه را در اختیار شما نمی‌گذارند و بالاخره گروه آخر که به کلی نمی‌توانند از سیم کارت و مکالمه پشتیبانی کنند. در بخش مشخصات فنی حتما به این موضوع درباره تبلت منتخب خود توجه داشته باشید.

۵. از دیگر مسائل مطرح در حوزه انتخاب بهتر تبلت‌ها، شرکت سازنده آن‌ها یا همان برند محصول است. در این قسمت توصیه می‌شود انتخاب خود را از بین تبلت‌های کمتر شناخته شده یا اصلا شناخته نشده انجام ندهید چرا که بعدا پشیمان خواهید شد. در ادامه لیستی خواهید دید که اکثرا توسط شرکت‌های سازنده چینی و غیر چینی معروف و شناخته شده تولید شده‌اند که البته همگی توانسته‌اند اعتماد بسیاری از کاربران را تاکنون به خود جلب کنند. بنابراین لازم نیست در این مورد زیاد هم سخت گیر باشید و یا تعصبی باشید.

۶. طراحی دستگاه از دیگر چالش‌های زمان انتخاب یک تبلت مناسب است. به دلایل مختلف ممکن است بخواهید برای کار کردن با تبلت خود این وسیله را برای مدتی در دست‌‌های خود نگه دارید. در اینجا سبکی و نازکی یک تبلت بسیار اهمیت پیدا می‌کند. اگر تبلت شما سنگین باشد و پس از مدتی دست شما را خسته کند، از انتخاب خود بعدا ناراضی خواهید شد. در این زمینه تبلت Yoga 2 از شرکت لنوو ایده‌ای بسیار جالب دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۷. توجه به نوع پردازنده و مقدار رم تبلت برای اجرای صحیح، سریع و قدرتمند فرامین سیستم عامل بسیار ضروری است. در بین تبلت‌های این لیست بیشتر پردازنه‌ها ساخت کوالکام و اینتل هستند. این دو شرکت در زمینه ساخت پردازنده سابقه طولانی دارند اما باید به نوع این پردازنده در تبلت‌های متفاوت نیز توجه داشته باشید. مسلما مقدار رم ۲ گیگابایت نیز فضای بیشتری برای اجرای بدون تاخیر و لگ تبلت‌ها نسبت به حافظه رم یک یا یک و نیم گیگابایت فراهم می‌کند.

۸.سعی کنید پیش از انتخاب هر کدام از این تبلت‌ها یک‌بار آن‌ها را از نزدیک دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که به سلیقه‌ی شما بیشتر نزدیک است.

در مطلب پیش‌رو قصد داریم ۹ تبلت مهم و ارزشمند که در بازار ایران کمتر از یک میلیون تومان قیمت خورده‌اند را به شما معرفی کنیم. تقریبا تمام تبلت‌هایی که معرفی خواهند شد از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و این موضوع نشانه تسلط بی چون چرای پلتفرم گوگل بر بازار تبلت‌های ارزان است. این راهنما برای کسانی توصیه می‌شود که دوست دارند در بهمن ماه در این رنج قیمت تبلتی را تهیه کنند. در نظر داریم تا چند روز دیگر راهنمای خرید تبلت‌های با قیمت بیشتر از ۱ میلیون تومان را خدمت شما ارائه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

جی پد ۸.۳ ال‌جی

lg-g-pad

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 600 Chipset-Quad-Core Krait 300 CPU
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 8.3 اینچ - 1920 × 1200 - تراکم پیکسلی: 273 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 5.0 مگاپیکسل - وب کم 1.3 مگاپیکسل
  • ابعاد: 216.8 × 126.5 × 8.3 میلی متر
  • وزن: 338 گرم
  • باتری: ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - عدم پشتیبانی از نصب سیم کارت

مقاله مرتبط:

  • بررسی تبلت LG G Pad 8.3

اگر قصد خرید تبلت با قیمتی مناسب و کمتر از یک میلیون تومان را دارید، ال‌جی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن را پیش رویتان قرار داده است. تبلتی خوش دست با طراحی جذاب و بدنه‌‌ای فلزی-پلاستیکی که با جدا کردن دوربین، باقی بخش‌های آن عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. پردازشگر قدرتمند، پردازشگر گرافیکی قابل قبول و حافظه RAM  با ظرفیت 2 گیگابایت که در کنار یکدیگر و در سیستم-روی-یک-چیپ کوالکوم جای گرفته‌اند، خیال شما را از اجرای سریع و روان نرم افزارهای مختلف راحت می‌کنند. در کنار این‌ها باتری 4600mAh قرار گرفته در جی‌پد، در مقایسه با رقبا شاید بهترین طول عمر باطری را ارائه نکند؛ اما می‌تواند پاسخ گوی نیاز اغلب کاربران بوده و شما را دلسرد ننماید. شاید آنچه تبلت 8.3 اینچی ال‌جی را از رقبا مجزا می‌کند، امکانات متنوع و کاربردی نرم‌افزاری است. احتمالا نکته مأیوس کننده G Pad برای بسیاری از کاربران، عدم پشتیبانی از درگاه سیم‌کارت برای اتصال به شبکه 3G یا 4G است.

قیمت ۷۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

یوگا تبلت ۲ لنوو

Lenovo-Yoga-8-Tablet

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Atom Z3745 Quad Core
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 8 اینچ - 1200 × 1920 - تراکم پیکسلی: 283 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 8 مگاپیکسل - وب کم 1.6 مگاپیکسل
  • ابعاد: 7 × 149 × 210 میلی متر
  • وزن: 419 گرم
  • باتری: ۶۴۰۰ میلی آمپر ساعت - حداکثر ۳۲۴ ساعت کارکرد در حالت استند بای
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - قابلیت نصب سیم کارت - عدم وجود قابلیت مکالمه


 تبلت‌های یوگا ۲ لنوو، در سایزهای مختلف و در نسخه‌های متفاوت با سیستم‌عامل اندروید یا ویندوز عرضه می‌شوند. اما نسخه‌ی ۸ اینچی تحت اندروید را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد. همه‌ی این تبلت‌ها به پردازنده‌ی اتم اینتل مجهز شده‌اند. همانطور که در ویدیو بررسی زومیت از این تبلت نیز مشاهده کردید، این پردازنده به شکل غافل‌گیر کننده‌ای عالی عمل می‌کند. تبلت یوگا ۲ لنوو شاید به اندازه‌ی دیگر تبلت‌های اندرویدی بازار محبوب و مشهور نباشد اما از هر نظر توان رقابت با بهترین‌های بازار را دارد. پردازنده بسیار خوب و حافظه رم مناسب ۲ گیگابایت خیال شما را از بابت اجرای روان برنامه‌ها راحت می‌کند و طراحی زیبا، خاص و کاربردی به علاوه نمایشگر شفاف و با وضوح بالای این تبلت نیز کار را برای وب‌گردی و مطالعه بسیار دلپذیر می‌کند. این تبلت همچنین از سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

قیمت ۹۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

ممو پد ۸ ایسوس

asus-memo-pad

 مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Atom Z3745 Quad-core
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۱ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 8 اینچ - 800 × 1280 - تراکم پیکسلی: 189 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 5 مگاپیکسل - وب کم 2 مگاپیکسل
  • ابعاد: 8.3 × 124.9 × 211.7 میلی متر
  • وزن: 320 گرم
  • باتری: تا ۹ ساعت استفاده مداوم
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - عدم پشتیبانی از سیم کارت

ممو پد و فون پد‌های ایسوس بسیار در بازار ایران معروف شده‌اند. ایسوس تبلت‌های ارزان قیمت و مناسبی را تولید کرده و البته آن‌ها را به مشخصات فنی قابل توجه و مناسب نیز مجهز نموده است. تبلت ممو پد ۸ ایسوس با اینکه از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند اما از پردازنده‌ای قوی و مقدار حافظه مناسب رم بهره برده است. کیفیت نمایشگر این محصول را می‌توانیم متوسط و ابعاد و وزن آن را برای قرارگیری در دست راحت و مناسب ارزیابی کنیم. باتری مموپد ایسوس می‌تواند تا ۹ ساعت به صورت استفاده مداوم با شما همراه بماند.

قیمت ۵۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

گلکسی تب ۴ سامسونگ

Samsung-Galaxy-Tab-4-8

مشخصات فنی:

  • پردازنده: چهار هسته‌ای با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۱.۵ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع TFT LCD - اندازه 8 اینچ - 800 × 1280 - تراکم پیکسلی: 189 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 3.15 مگاپیکسل - وب کم 1.3 مگاپیکسل
  • ابعاد: 8 × 124 × 210 میلی متر
  • وزن: 320 گرم
  • باتری: ۴۴۵۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - پشتیبانی از سیم کارت - قابلیت مکالمه

سری گلکسی تب سامسونگ را به خوبی می‌شناسیم. سامسونگ مدت‌هاست مشغول به تولید و عرضه دسته‌های مختلف از گوشی‌های هوشمند و تبلت است. چهارمین نسل از تبلت‌های سری تب سامسونگ با مشخصات به روز ظاهر شده‌اند و قصد دارند با بردن دل مشتریان زیاد به فروش بیشتر سامسونگ کمک کنند. این تبلت ۸ اینچی وضوح نمایشگر نسبتا مناسبی دارد و به خوبی از سیم کارت برای اتصال به اینترنت و مکالمه پشتیبانی به عمل می‌آورد.در مقایسه با رقبای هم قیمت، این تبلت از ۱.۵ گیگابایت رم و تعداد مگاپیکسل دوربین کمتر دوربین برخوردار است. از عیب‌های این تبلت نیز می‌توان به دوربین ضعیف بدون فلش و بدون فوکوس خودکار و عدم وجود سنسور سنجش نور محیط اشاره کرد.

قیمت ۸۵۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

مدیا پد X1 هواوی

Huawai-Mediapad

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Hisilicon Kirin 910 Quad-core, Cortex-A9
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۲ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 7 اینچ - 1200 × 1920 - تراکم پیکسلی: 323 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 13 مگاپیکسل - وب کم 5 مگاپیکسل
  • ابعاد: 7.18 × 103.9 × 183.5
  • وزن: 239 گرم
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ -پشتیبانی از سیم کارت - قابلیت مکالمه

از خوبی‌های تبلت ۷ اینچی X1 هواوی زیاد می‌توانیم برای شما تعریف کنیم. پردازنده این محصول قدرتمند است و در کنار یک حافظه رم به ظرفیت ۲ گیگابایت، تمام وظایف اندروید به صورت روان قابل اجرا می‌شود. نمایشگر این تبلت از وضوح بالایی برخوردار است و هواوی ۷ اینچ تبلت را مزین به رزولوشن Full HD کرده است. دوربین این تبلت در کمال ناباوری ۱۳ مگاپیکسلی است و عکس‌های بسیار خوبی شکار می‌کند. ظرفیت باتری بسیار مناسب انتخاب شده و پشتیبانی از سیم کارت و مکالمه نیز از دیگر مزایای X1 هواوی است. تنها می‌توانیم لگ‌های گاه و بیگاه در رابط کاربری را به عنوان عیب جدیدترین تبلت هواوی در نظر بگیریم.

قیمت ۹۶۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

فون‌ پد ۷ ایسوس

fone-pad-asus

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Atom Z3560 Quad Core
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۱ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 7 اینچ - 800 × 1280 - تراکم پیکسلی: 215 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 5 مگاپیکسل - وب کم 2 مگاپیکسل
  • ابعاد: 9.8 × 108.9 × 194.3 میلی متر
  • وزن: 299 گرم
  • باتری: کارکرد تا ۱۰ ساعت کار مداوم
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - پشتیبانی از سیم کارت - قابلیت مکالمه

از دیگر محصولات بسیار مشهور ایسوس در بازار ایران می‌توان به فون پد ایسوس اشاره کرد. سری فون پد ایسوس از سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه برقراری تماس و مکالمه با این نمایشگر ۷ اینچی را می‌دهد. وضوح تصویر متناسب با اندازه نمایشگر انتخاب شده و دوربین نیز از کیفیت مناسبی بهره برده است. وزن ۲۹۹ گرمی قرارگیری فون پد را در دست راحت و بدون خستگی می‌کند و باتری ۱۰ ساعته نیز پا به پای شما یک روز کاری کامل را دوام می‌آورد. دو تبلت ایسوس که در این لیست حضور دارند از قیمت‌هایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه برخوردار شده‌اند

قیمت ۶۷۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران


مدیا پد ۱۰ لینک پلاس هواوی

Huawai-Mediapad-10-Link 

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Cortex-A9, Quad Core
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - حافظه رم ۱ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 10.1 اینچ - 800 × 1200 - تراکم پیکسلی: 149ppi پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 3.2 مگاپیکسل - وب کم 0.3 مگاپیکسل
  • ابعاد: 9.9 × 176 × 257.4 میلی متر
  • وزن: 640 گرم
  • باتری: ۶۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - پشتیبانی از سیم کارت - قابلیت مکالمه

پیش از این، یک تبلت بسیار خوب ۷ اینچی از هواوی را به شما معرفی کردیم که با مشخصاتی بسیار عالی هزینه‌ای کم را بر روی دوش مشتری می‌گذارد. اما در بازار حتی می‌توان یک تبلت ۱۰ اینچی هواوی نیز با قیمت زیر یک میلیون تومان پیدا کرد.مدیا پد لینک پلاس هواوی از مشخصاتی بهره برده که با این قیمت و اندازه نمایشگر اصلا نمی‌توان به آن خرده گرفت. هواوی حتی امکان نصب سیم کارت و مکالمه را به این تبلت ۱۰.۱ اینچی اضافه کرده و در این مورد توجه زیادی به نیاز کاربران خود داشته است. اما دوربین اصلی تبلت لینک پلاس از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و نباید به دوربین این تبلت غول اندام دل خوش کنید. همچنین رزولوشن و تراکم پیکسلی نیز زیاد جالب نمی‌رسند که البته با توجه به این قیمت به راحتی می‌توان از کنار آن‌ها عبور کرد

قیمت ۸۰۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران


جی پد ۱۰ ال‌جی

TS-LG-G-Pad-10.1

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Quad Core, Cortex-A7
  • حافظه: حافظه داخلی 16 گیگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه - رم ۱ گیگابایت
  • صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD - اندازه 10.1 اینچ - 800 × 1280 - تراکم پیکسلی: 149 پیکسل بر اینچ
  • دوربین: 5 مگاپیکسل - وب کم 1.3 مگاپیکسل
  • ابعاد: 8.9 × 165.9 × 260.9 میلی متر
  • وزن: 523 گرم
  • باتری: ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر مشخصات: اندروید ۴.۴ - عدم پشتیبانی از سیم کارت

جی پد ال‌جی یکی از گزینه‌های بسیار وسوسه کننده در بین تبلت‌های کمتر از یک میلیون است. صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی HD با ۵ مگاپیکسل دوربین در عقب و ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت باتری، قطعا ارزش این هزینه را دارد. جی پد ال‌جی‌ نسبت به لینک پلاس هواوی از وزنی سبک‌تر بهره برده که همین موضوع برای این تبلت غول اندام در بازی رقابت، بسیار حساس و حیاتی است. اما این تبلت از سنسور سنجش نور محیط بهره نبرده و تراکم پیکسلی نمایشگر پایین به حساب می‌آید. با این‌حال جی پد ال‌جی برای کاربران مشتاق خرید تبلت‌های بزرگ ۱۰ اینچی با قیمت زیر یک میلیون تومان گزینه‌ای بسیار مناسب است.

قیمت ۷۲۰/۰۰۰ تومان در بازار تهران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۸
داوود امیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی